Kierowcy ciężarówek już niedługo będą mogli korzystać w swych krążownikach szos z dobrodziejstw systemu DCT. Smaczku całej sprawie dodaje fakt, że obecnie jest on montowany głównie w samochodach sportowych.
A wszystko to za sprawę koncernu Daimler, który stoi za modelem Mitsubishi Fuso. To właśnie w nim owy system pojawi się po raz pierwszy w ciężarowce.
DCT to skrót od dual clutch transmission, czyli dwu-sprzęgłowej skrzyni biegów. Jej zastosowanie niweluje czas zmiany biegu do setnych części sekundy. Dzięki temu szarpnięcia podczas zmiany praktycznie znikają, awaryjność przełożenia spada, pojazd łatwiej prowadzi się przy niższych prędkościach i łatwiej podjeżdża pod górkę, a przede wszystkim zużycie paliwa jest mniejsze.
Zainteresowanych opracowaną w 2003 r. technologia odsyłam do tej strony.
źródło: wired