Większość sklepów specjalistycznych zrezygnowała ze stacjonarnych punktów i przeniosła swoje biznesy do internetu. Sieć daje niemal nieograniczone możliwości, dostęp do potencjalnych klientów i kontrahentów. Współczesny biznes nie ma prawa istnieć bez odpowiedniego wparcia ze strony internetu. Sposobów na szukanie pieniędzy w internecie jest całe mnóstwo- począwszy od zwykłych sklepów, przez oferowanie usług, galerie, po zarabianie na blogu, prowadzenie własnego kanału vlogowego, czy tworzenie gier przeglądarkowych i portali. Wśród nastolatków i młodzieży poniżej 25 roku życia największą popularnością cieszą się blogi i vlogi. Ich tematyka jest zróżnicowana- czasami dotyczy gier, mody, poradników, a czasem są to twory lifestylowe, których autorzy opisują bieżące zjawiska i otaczającą rzeczywistość, także wirtualną. Blogerzy i vlogerzy doskonale odczytali potrzeby współczesnych nastolatków. Ich twórczość spotyka się z tak ogromnym uznaniem, że pisanie, lub robienie filmów stało się ich sposobem na życie. Zarabiać na blogu mogą jednak tylko najlepsi, czyli najbardziej ?chwytliwi? twórcy, który przyciągają dużą ilość czytelników. Podobnie jest z vlogerami, którzy także potrafią zamienić etat na tworzenie filmów w internecie. Wszystko zależy od sposobu prowadzenia swojej strony i poruszanej tematyki. Najłatwiej ?złapać? czytelników na tematykę lekką, przyjemną, która porusza problemy dnia codziennego, okraszaną od czasu do czasu nostalgią, czy oburzeniem na pewne zjawiska. Umiejętne podsycanie i zabarwianie emocjonalne pozwoli zarabiać na blogu całkiem spore sumy. Prawdziwą furorę robią tzw. szafiarki (a ostatnio nawet szafiarze), którzy zajmują się modą i tworzą własne stylizacje. Początkujące stylistki reprezentują swój punkt widzenia na modę, a jednocześnie zapraszają do własnego życia prywatnego. To połączenie daje poczucie, że po drugiej stronie jest żywy człowiek, a nie bezosobowa marka. Zarabianie na blogu ma swoje plusy i minusy. Ogromną zaletą jest fakt pracy w domu, czy własnej pracowni. Jeżeli jednak ma być to traktowane jako biznes, z pewnością prowadzenie bloga, czy vloga będzie wymagało dużego poświęcenia. Najlepsze strony blogowe zatrudniają sztab ludzi, z czego każdy pracownik ma konkretne przydzielone zadania- obsługę social media, marketing, pracę przy tworzeniu materiałów zdjęciowych, copywriting itd. Zarobki na blogu są uzależnione od ilości czytelników (wejść), czyli ruchu na stronie, zainteresowania, jakim się cieszy, a w przypadku vlogerów liczą się także subskrypcje, czyli ilość śledzących kanał.