Profesjonalne modele latające to nie tylko drony, to także szeroka gama innych konstrukcji, które w odróżnieniu od modeli wielowirnikowych, napędzane są nie silnikami elektrycznymi, a spalinowymi. Tego typu silniki są znacznie głośniejsze w pracy, ale i znacznie bardziej wydajne w działaniu. Cechują się większą mocą, a zatem prędkości osiągane przez modele spalinowe RC są zwykle znacznie większe niż w przypadku klasycznych dronów napędzanych przez silniki elektryczne. Silniki spalinowe stosowane w modelach RC podzielić możemy na dwie różne grupy. Pierwszą z nich stanowią silniki żarowe. Drugą grupę stanowią silniki benzynowe. Silniki żarowe jako paliwo wykorzystują metanol z domieszką oleju rycynowego lub oleju syntetycznego. Jest to paliwo stosunkowo drogie, a zatem popularność tego typu konstrukcji ustępuje popularności klasycznych silników spalinowych RC zasilanych tradycyjną benzyną. Silniki benzynowe to obecnie najbardziej rozpowszechnione silniki spalinowe RC. Stosuj się w wielu różnych konstrukcjach latających. Wyróżniają się wysoką niezawodnością działania, poza tym są to konstrukcje bardzo ekonomiczne i bezproblemowe w obsłudze. Silniki benzynowe wymagają stosowania wysokooktanowej benzyny z dodatkiem oleju syntetycznego lub w wersji bardziej ekonomicznej, oleju mineralnego (podobnie jak w przypadku silników samochodowych, doradzamy stosowanie nowoczesnych olejów syntetycznych, które wpływają nie tylko na poprawę osiągów silnika, ale także na jego bezawaryjność i trwałość). Silniki spalinowe RC w zależności od konstrukcji, czy jest to silnik żarowy czy benzynowy, posiadają inny rodzaj zapłonu. To ważny element, który wpływa na wygodę obsługi złożonego i gotowego do lotu modelu. W przypadku silników benzynowych elektryczny aparat zapłonowy jest bardzo lekki i w pełni zautomatyzowany (to cecha charakterystyczna produktów oferowanych przez znanych producentów silników i osprzętu RC). W silnikach żarowych do zapłonu wykorzystuje się świecę żarową, która po podgrzaniu jej prądem elektrycznym jest w stanie rozruszać silnik (po rozruchy należy odłączyć grzałkę świecy) . Dla wprawnego modelarza nie jest to zabieg szczególnie skomplikowany, ale koszt paliwa stosowanego w tego typu silnikach jest na tyle wysoki, że większość modelarzy powoli przesiada się na modele bazujące na benzynowych silnikach spalinowych RC. O wyborze konkretnego typu silnika spalinowego w modelach RC decyduje zatem przede wszystkim ekonomia, a nie kwestie czysto techniczne. Trzeba jednak przyznać, że nowoczesne silniki benzynowe są konstrukcjami bardziej sprawnymi i mniej zawodnymi od starszych konstrukcji żarowych. Zobacz takie silniki w autentycznych modelach na https://www.ef3m.pl/pl/c/Silniki-spalinowe-RC/28.