W tak szybko rozwijającej się cywilizacji, gdzie zmiana goni zmianę, prowadzenie bloga firmowego przestało być ciekawą formą kreowania wizerunku a stało się platformą do komunikacji z klientem. Każde dobrze prowadzone konto polepsza relacje z klientem, a także zwiększa sprzedaż produktów. Przedsiębiorcy powinni wiedzieć, że w dobie social mediów nie posiadanie swojego konta na Facebooku, Instagramie, Twitterze albo nie prowadzenie bloga firmowego, może wiązać się z finansowym samobójstwem. Pisząc systematycznie posty ma się stały kontakt z klientami, którzy czują, że są ważnym elementem życia firmy.

Same korzyści

Decydując się na posiadanie i systematyczne prowadzenie bloga firmowego, można nic nie zyskać ale na pewno nie przegrać. W obecnych czasach, kiedy wszystko jest dostępne w nadmiarze, a sklepów w jednym mieście jest tylko ile parędziesiąt lat temu w całym województwie, trzeba zaspokajać potrzeby klienta, a jedną z jego potrzeb jest rozmowa o zakupionym produkcie. Ludzie chcą komunikować się i wyrażać swoje opinie na różne tematy, dlatego dobrze jest ułatwić im komunikowanie swoich myśli. Prowadzenie bloga firmowego jest jedną z form rozmowy z użytkownikiem produktu. Korzyści płyną dwustronnie, ponieważ wszystkie merytoryczne komentarze to potencjalna skarbnica wiedzy na temat klienta, kim on jest, co lubi i na co zwraca uwagę podczas wyboru produktu. Mądrze prosperujące firmy na pewno docenią pierwszorzędne źródło informacji, zamiast płacić za zrobienie badań rynkowych zewnętrznej firmie.

Korzyści ciąg dalszy

Prowadząc bloga firmowego regularnie można samodzielnie i przypadkowo wypozycjonować stronę na niszowe frazy. Zwiększa to prawdopodobieństwo na znalezienie nowych klientów. Czytając bloga klient zapoznaje się z marką firmy, jaka ona jest, co proponuje i czy komunikuje treści w łatwy i przystępny sposób. Strony WWW przestają być lubianą formą dlatego mało kto je poleca. Czytelnicy częściej proponują swoim znajomym zapoznanie się z blogiem firmowym, niż z ich stroną internetową. Jest ona uważana za bardziej oficjalną formę komunikacji treści. Twórcy treści, czyli ci, którzy prowadzą bloga firmowego, bardzo często są uważani przez dziennikarzy za specjalistów w danej dziecinie, dlatego są oni zapraszani na wywiady do radia, telewizji. Jest to oczywiście dodatkowa reklama dla marki.

Co powinno znaleźć się na blogu?

Niewątpliwie wszystkie treści powinny być spójne, przejrzyste i przystępne dla czytelnika. Ne powinno się sprzedać swojego produktu, bo treści i piszący przestają być wiarygodni. Prowadzenie bloga firmowego wbrew pozorom nie jest aż taką łatwą sprawą. Wpisy muszą być zaplanowane, a ich treść nie może być przypadkowa. Za każdym razem kiedy pojawi się na nim coś nowego, wszyscy subskrybenci powinni być o tym fakcie poinformowani. Dodatkowo warto informować swoich czytelników o każdej wzmiance o firmie pojawiającej się w mediach.

Wartość marki

Zdecydowanie wzrasta jeśli jest prowadzony blog firmowy. Służą one bardziej jako platformy edukujące a niżeli kolejny kanał sprzedaży. Jeśli treści są ciekawe ludzie przekonują się do marki, ponieważ dystans między sprzedawcą a klientem jest zdecydowanie zmniejszony. Nie powinno zamieszczać się na nim treści nieciekawych, pisanych w zbyt oficjalnym tonie. Ta platforma ma służyć jako lekka odskocznia od codziennych obowiązków, klient musi czuć się zrelaksowany czytając ją. Kolejnymi korzyściami płynącymi z prowadzenia bloga firmowego jest wzrost pozycjonowania i promocji strony internetowej (statycznej).