Zmień nawyki na dobre, zmień klimat na lepszy - COP14

Po raz kolejny piszemy o Konferencji Klimatycznej ONZ COP14, która już niedługo ruszy w Poznaniu. Sporo już mówiliśmy o samej Konferencji, ale dziś chcemy przybliżyć Wam kampanie ekologiczną prowadzoną przez Ministerstwo Środowiska - polskiego koordynatora Konferencji. Kampania ma charakter edukacyjny i prowadzona jest pod hasłem "Zmień nawyki na dobre, zmień klimat na lepszy". Kampania pod hasłem ?Zmień nawyki na dobre, zmień klimat na lepszy? ma pokazać każdemu, jak w codziennym życiu można chronić klimat i żyć bardziej ekologicznie. W 2 wariantach spotów telewizyjnych Ministerstwo przekonuje: ?Jeżdżąc ekonomicznie, segregując śmieci, oszczędzając wodę i energię - chronisz środowisko?. Z badań przeprowadzonych przez Ministerstwo Środowiska wynika, że Polacy są świadomi, że to głownie człowiek jest odpowiedzialny za zmiany klimatu i ich katastrofalne skutki. Ale tylko 1/3 z nas oszczędza wodę czy prąd. Poprzez tę kampanię chcemy przekonać wszystkich do aktywnego działania ? na co dzień możemy żyć bardziej ekologicznie ? mówi Małgorzata Snarska, Szef Zespołu COP 14 w Ministerstwie Środowiska. Animowane spoty zostały wykonane przez Tomasza Bagińskiego, który był nominowany do Oscara w kategorii najlepszych filmów animowanych. Kampania edukacyjna to tylko jeden z kilku elementów promocji poznańskiej Konferencji Narodów Zjednoczonych w sprawie Zmian Klimatu. Ministerstwo Środowiska zrezygnowało ze standardowych kanałów i form przekazu na rzecz - niespotykanej dotąd wśród instytucji publicznych - zintegrowanej komunikacji marketingowej. Z tego względu działania wspierające przygotowania do grudniowego szczytu w Poznaniu obejmują nie tylko kampanię edukacyjną, ale również komunikację PR-ową z wykorzystaniem nowoczesnych form dotarcia, tj. marketing szeptany, działania ambientowe oraz nowoczesne działania w Internecie (profil na MySpace, blog o tematyce ekologicznej). Działania uzupełniają liczne wydarzenia organizowane w ramach inicjatywy ?Partnerstwo dla Klimatu?.