Firma ASICS do niedawna jednym tchem wymieniana była obok największych tuzów rynku odzieży sportowej ? Adidasa, Nike czy Pumy, czyli marek ogólnoświatowych, o ugruntowanej pozycji, których loga i produkty sa szeroko znane. Teraz to się zmieniło i firma rodem z Japonii... Została praktycznie liderem rynku, nad sobą mając tylko molocha ze Stanów Zjednoczonych ? a i to tylko dlatego, że Nike to gigant produkujący wszelki sprzęt sportowy, kiedy zaś ASICS skupia się głównie na obuwiu sportowym, pozostałe produkty traktując raczej jako uzupełnienie swojej oferty. Jeżeli mówić tylko i wyłącznie o butach ? ASICS jako swoją markę wybierze zdecydowana większość sportowców. Dla wszystkich tych, którzy lubią być na czasie z największymi graczami na rynku, kilka słów o tej japońskiej korporacji. buty asics Firmę założył w 1949 roku pan Kihachiro Onitsuke. To był człowiek, który oprócz chęcią zbudowania dochodowego interesu, kierował się pewną filozofią życiową ? że do osiągnięcia pełni szczęścia człowiek potrzebuje dużo ruchu. Wierzył też, że sport jest idealnym sposobem na wskazanie młodym ludziom ich ścieżek życiowych. Pan Onitsuke założył firmę z myślą o popularyzacji swoich idei, nazwał ją własnym imieniem i rozpoczął produkcję butów sportowych. Początkowo były to buty do koszykówki, później stopniowo oferta była rozbudowywana o kolejne sporty, takie jak piłka nożna, siatkówka, golf, sztuki walki i wiele, wiele innych. Ambicją firmy Onitsuke było wprowadzić do produkcji buty do każdej dyscypliny olimpijskiej. Japończycy pracowali nad tym przez całe lata '50 i '60, aż dopięli swego w latach '70. To wtedy powstał najsłynniejszy model ich butów ? Onitsuke Tiger Mexico 66, które to buty dały początek tak charakterystycznego dla produktów ASICS wzornictwa. W roku 1977 miała miejsce fuzja Onitsuke z firmami GTO i JELENK, która była początkiem korporacji ASICS. Nazwę korporacji tworzy akronim słynnej łacińskiej sentencji ? "anima sana in corpore sano", czyli "w zdrowym ciele zdrowy duch". Był to wyraźny sygnał, że firma nie zamierza zbaczać ze ścieżki wytyczonej przez pana Kihachiro Onitsuke. Dzisiaj priorytetowym celem marki ASICS jest produkcja zaawansowanego sprzętu sportowego, który spełni wszelkie oczekiwania i potrzeby nawet najbardziej wybrednych i wymagających sportowców. Oprócz wygody, inżynierowie ASICS nieustannie pracują nad tym, aby kolejne buty ich produkcji pozwalały sportowcom osiągać wciąż to lepsze wyniki. To właśnie buty ASICS najlepiej pokazują strategię i filozofię firmy ? wciąż powstają nowe, lepsze technologie, a buty japończyków biją kolejne rekordy. Również sprzedaży.