Prowadząc sklep sprzedający żywność zarówno w wydaniu średnio jak i mikro, każda placówka musi posiadać adekwatny, co do obowiązujących wymagań sprzęt chłodniczy. Z reguły są to lady chłodnicze proste lub też lady chłodnicze narożne. lada chłodnicza prosta i narożna

Różnorodność wskazana

Mała działalność sprzedażowa skupiająca się na artykułach wymagających sprzętu chłodniczego wiąże się z podstawowym utrudnieniem ? ograniczeniem miejsca. Nie ma tutaj przepastnych alejek, jakie znajdują się w hipermarketach gdzie klient może swobodnie przechodzić od jednej lady chłodniczej do drugiej. Ograniczenie przestrzenne wymusza na właścicielu osiągnięcia złotego środka ? maksimum komfortu w sklepie, dostępu do produktów, oszczędności miejsca oraz kosztów. Jak widać sprawa jest to niełatwa. Lady chłodnicze proste oraz lady chłodnicze narożne są tutaj elementami, które trzeba nie tylko odpowiednio dobrać, ale i strategicznie rozmieścić. Jeden wariant to zarówno zbyt mało, a dwa tego samego rodzaju to z kolei za dużo. Różnorodności nie należy jednak traktować tutaj, jako potencjalnego kosztu oraz problemu, ale jako możliwość lepszego dostosowania się do klienta. Odpowiednia prezencja i ustawienie lad np. w kształt litery L obok stanowiska kasjerskiego (przykład cukiernia) pozwala na wywołanie określonego efektu oraz zmobilizowanie konsumenta do dokonania ?ostatniego? szybkiego zakupu przed opuszczeniem sklepu. W efekcie koszty inwestycji w sprzęt zwracają się o wiele szybciej. Więcej nie zawsze znaczy lepiej niż różnorodniej.

Duże powierzchnie a chłodzenie

Jeżeli dysponujemy znacznie większą powierzchnią sprzedażową, to również warto zastanowić się nad korzyściami, które może nam przynieść zastosowanie różnego rodzaju lad chłodniczych. Faktem jest, że w wielu sytuacjach stosowanie jednego wariantu czy to lady chłodniczej prostej czy narożnej generuje mniejsze krótkofalowe koszty, jednak po zamknięciu miesiąca sprzedaży statystyki pokazują słabą chodliwość towaru. Różnorodność w przechowywaniu, a co za tym idzie prezencji sprzedawanego towaru pozwala na odmienne odniesienie się do potrzeb i preferencji kupujących. Niektórzy ludzie patrzą na towar bardziej pod kątem wizualnym ? przekonuje ich prezencja, a nie cena czy skład.