Jak informuje Design News Polska, hydrauliczna technologia hybrydowa została zaprojektowana głównie z myślą o samochodach ciężarowych, jednak można ją również stosować w przypadku mniejszych pojazdów, a firmy Hybra Drive Systems i Gates wspólnie pracowały nadskonstruowaniem Hummer H1 z w pełni hydraulicznym układem napędowym. Co by było, gdyby istniała technologia hybrydowa, która umożliwiałaby w najgorszym wypadku o połowę korzystniejsze zużycie paliwa w samochodach osobowych, pojazdach sportowo-użytkowych (SUV) i małych ciężarówkach? A co, jeśli gwarantowałaby ona redukcję emisji o co najmniej 50 procent lub mogłaby sprostać naszym oczekiwaniom w zakresie przebiegu pojazdu poprzez zaoferowanie korzystniejszego zużycia paliwa w mieście aniżeli na autostradzie? Co by było, gdyby ta hybrydowa technologia szczególnie istotna z punktu widzenia konstrukcyjnego i produkcyjnego, nie opierała się na drogich technologiach wykorzystujących ciężkie i obszerne pod względem objętościowym baterie. Tym bardziej, że nie są one przygotowane do masowego zastosowania. Zamiast nich wykorzystałaby przetestowaną metodę magazynowania energii? Tak, istnieje już taka właśnie technologia hybrydowa, która zamiast stosowania elementów elektrycznych całkowicie bazuje na rozwiązaniach hydraulicznych. Dla tych, którzy zawsze zastanawiali się na czym polega specyficzne działanie takich hybryd: Koncepcje projektowe hybryd hydraulicznych różnią się, lecz zasadniczo technologia polega na tym, że silnik diesel lub silnik gazowy pojazdu napędzają motor pompy hydraulicznej, która ładuje akumulator wysokociśnieniowy. Akumulator, z kolei, napędza jeden lub kilka dodatkowych silników pompy przymocowanych do kół. Drugi dolny akumulator zazwyczaj uzupełnia obwód hydrauliczny. W zależności od projektu może występować jeden silnik pompy napędzający parę kół z zastosowaniem mechanizmu różnicowego lub jeden silnik pompy na jedno koło dla wersji pojazdu z napędem na wszystkie koła, z niezależnym sterowaniem momentem obrotowym. Podczas hamowania silniki pompy na kołach odwracają się, ładując akumulator i przechwytując energię, która w przeciwnym razie zostałaby utracona w formie wydzielanego ciepła. To, co faktycznie stanowi novum, to fakt, że coraz to większa liczba badaczy akademickich, małych przedsiębiorstw i dostawców napędu hydraulicznego zaczyna dokonywać oceny możliwości zastosowania hydraulicznej technologii hybrydowej w mniejszych pojazdach, takich jak samochody osobowe czy pojazdy sportowo-użytkowe SUV. Nikt z nich nie twierdzi jednak, że hybrydy hydrauliczne miałyby w najbliższym czasie przewyższyć Priusa czy inne pojazdy tego typu.  Kolejny interesujący aspekt hybrydy hydraulicznej związany jest z warunkami, w których zapewniają one największy wzrost oszczędności w zużyciu paliwa. O?Brien twierdzi, że silnik i transmisje mechaniczne już działają skutecznie podczas cyklów jezdnych po autostradzie, zatem korzyści wynikające z oszczędności paliwa są stosunkowo niewielkie na otwartej drodze. Jednak inaczej ma się sprawa w przypadku jazdy po mieście, podczas gdy przerywana jazda oraz niższa moc wymagana sprawiają, że silnik pracuje w mniej wydajnych warunkach. Tutaj hybrydy hydrauliczne oferują większą oszczędność paliwa.  Zgodnie z jego szacunkami, napędy hydrauliczne zwiększyłyby koszty pojazdu o zaledwie 10 procent. Dla porównania wyobraźmy sobie podobne hybrydy jak Prius, które zwiększają wagę pojazdu o setki kilogramów, a koszty o tysiące dolarów. www.designnews.pl Zobacz również: system ecostart japoński pociąg