Murat Günak, były szef projektów w grupie VW, analizując rynek motoryzacyjny stwierdził iż obecne auta są "zbyt duże, zbyt ciężkie, zbyt kosztowne". Dzięki wsparciu szwajcarskiego milionera Lorenzo Schmid'a,  opracował hybrydowy wóz, który ma zmienić oblicze motoryzacji.
Na początek trochę danych: waga: 650 kg (1430 funtów). Zgodnie z ostatnimi doniesieniami, prototyp aluminiowej ramy z tworzywa sztucznego w całości, rzeczywiście waży ok 800 kg. Samochód będzie miał zasięg 100 km (62 mil) na jednej z litowo-jonowych baterii i aż do 800 km dzięki silnikowi spalinowemu, który będzie działać też jako generator. Kolektory słoneczne budowane na dachu pomogą naładować baterię. Osiągi: 70kW (95HP) silnik powinien rozpędzić Six50 nawet do 140 kilometrów na godzinę (75 mil na godzinę) oraz rozpędzać go od 0 do 100 km/h w granicach 6 sekund.
Cena tego cacka ma oscylować 31000 euro... na początku. Szacuje się być bliżej jej do 50000 euro, gdy Six50 trafi na rynek w roku 2009.
więcej: ams