Czy zastanawiałeś się kiedyś jak zachowywałby się Twój samochód na drodze w całości zasypanej śniegiem? Jazda wyczynowa na śniegu jest bardzo kusząca, jednak bywa niebezpieczna. W tym celu wykorzystuje się specjalistyczny sprzęt antypoślizgowy, po to by osoby niebędące kierowcami rajdowymi poruszały się bezpiecznie po drogach w okresie zimowym.
Czy łańcuchy są wymagane?
Każdy kto posiada prawo jazdy dobrze wie, że w Kodeksie Ruchu Drogowego widnieje zapis o tym, że podczas bardzo dużych mrozów i w określonych warunkach łańcuchy śniegowe do aut osobowych są wręcz wymagane. Na ogół z takich narzędzi ułatwiających transport korzysta się w szczególności, kiedy odbywa się trasę na dużych wysokościach czyli rejonach górskich. Istnieją też inne wskazania, są one natomiast podyktowane panującymi obecnie warunkami atmosferycznymi. W naszym kraju przepisy dotyczące tej sfery są dość okrojone, co związane jest także z klimatem. Stosowanie łańcuchów nakołowych jest wymagane tylko na szczególnych terenach, na przykład ze względu na ich ukształtowanie. Wyraźnym sygnałem są wówczas odpowiednio zastosowane znaki drogowe oznaczone kolejno symbolami: A-32, C-18 czy C-19. Niekiedy wymagania te skierowane są tylko do części pojazdów, wówczas wymieniony powyżej znak opatrzony zostaje dodatkową tabliczką z wyjaśnieniem.
Zakaz łańcuchów w Holandii
Stosowanie łańcuchów śniegowych jest dozwolone w sumie w każdym europejskim kraju oprócz Holandii, gdzie użytkowanie tego rodzaju sprzętu zostało przez prawo zabronione. Natomiast w dużej części państw wymagane jest to w poszczególnych miejscach, uprzednio oznakowanych. Stosunek prawny poszczególnych krajów uzasadniony jest przede wszystkim przez klimat i panujące tam na ogół warunki atmosferyczne. Obowiązek ten zazwyczaj dotyczy miejsc położonych wysoko nad poziomem morza, to jest zazwyczaj górskich. W Austrii natomiast posiadanie łańcuchów jest obowiązkowe jeśli wybieramy się na narty czy inne wyczynowe sporty zimowe. Właśnie przepisy austriackie są najbardziej bezwzględne w tym konkretnym przypadku. Jest to jednak zalecenie jeśli ktoś regularnie odwiedza stoki narciarskie. Natomiast wszyscy kierowcy ciężarówek o masie przekraczającej trzy i pół tony znad Dunaju muszą uzbroić się w łańcuchy od listopada do marca.
Wysoka jakość
Warto zatem zaufać marce Thule i korzystać z łańcuchów CB-12 tejże produkcji z uwagi na fakt, że są produkowane i testowane w fabryce po włoskiej stronie Alp. Co za tym idzie mogą być sprawdzane w najlepszych do tego celu warunkach. Hartowana stal manganu i stopów niklu w połączeniu z każdym samochodem to gwarantowana niezawodność w każdych warunkach!