Jednym z podstawowych elementów, o których nie może zapomnieć profesjonalna firma, jest dobra obsługa telefoniczna. Konsultanci muszą spełnić kilka istotnych kwestii, aby przedsiębiorstwo cieszyło się dobrą reputacją i mogło przyciągnąć nowych klientów. Osobę na tym stanowisku oprócz umiejętności aktywnego słuchania i wiedzy powinna cechować przede wszystkim cierpliwość i zdolność panowania nad emocjami. Bez wątpienia dobry konsultant powinien być urodzonym rozmówcą, a wypowiadane przez niego informacje powinny być przekazywane w sposób radosny i entuzjastyczny, oddziałując tym samym pozytywnie na odbiorcę.

Usprawnienia centrali telefonicznej

Kwestia centrali telefonicznej również jest bardzo ważna dla firm, które chcą stale oferować dobrej jakości usługi. Warto w tej sytuacji szczególną uwagę zwrócić na call center software. Przede wszystkim powinien on być jak najszybciej uaktualniany. Nowoczesne call center software pozwala w uzyskaniu informacji, jak dużo osób dodzwoniło się do biura, a także, w których godzinach jest najwięcej klientów. Z punktu widzenia przedsiębiorcy to bardzo istotne informacje, dzięki którym jeszcze bardziej można skupić się na skuteczniejszym pozyskiwaniu klientów. Wówczas wiadomo, w jakich godzinach na linii telefonicznej powinna być dostępna większa liczba konsultantów, natomiast wtedy, kiedy zapotrzebowanie jest mniejsze, można zagospodarować ten czas szkolenia i rozwój pracowników. Istotna jest także wiedza o osobie dzwoniącej. Nowoczesne call center software pozwala w powiązaniu z systemem CRM rozpoznać osobę dzwoniącą wraz z dostarczeniem informacji, ile razy wykonała połączenie oraz przekierować ją do osoby, która była jej wcześniejszym niej konsultantem.

Co jest jeszcze ważne w centrali?

Innym elementem, na który ma wpływ posiadanie call center software, jest kwestia oczekiwania na rozmowę. Właściwa konfiguracja systemu pozwala na obsługę w jednej chwili połączeń, sms-ów, maili czy formularzy webowych. Warto również dowiedzieć się, ile call center software będzie kosztował przed samym jego wdrożeniem. Na jego koszt wpływają bowiem opłaty za serwis czy też różnorodne usługi telekomunikacyjne.