Przez reklamę zazwyczaj rozumie się wymianę pewnych informacji o produktach. Ma to na celu poprawę sprzedaży danego towaru. Współcześnie, gdy konkurencja jest tak ogromna, trzeba stosować takie metody promocji, które spowodują, że klienci sięgną właśnie po twój produkt. Ostatnio bardzo modne stało się tworzenie filmów reklamowych, które przybierają formę opowiadania, czyli storytellingów.

Dobrze opowiedziana, prosta historia, jest lepsza niż najbardziej finezyjny opis, mający na celu chwalenie produktu. Coraz więcej marek odchodzi w ostatnich latach od klasycznej formy filmów reklamowych, na rzecz opowiadania historii. Mistrzostwo w storytelling?u osiągnął zapewne Mercedes. Jeden film reklamowy tej marki przedstawia taką oto scenkę. Pewnego wieczoru, wymyka się z domu kilkulatek. Zaopatrzony w latarkę, prowiant, mapę i najlepszego towarzysza wyprawy ? misia, przemierza samotnie ulice miast. Jak na małego uciekiniera, chłopiec wydaje się być bardzo spokojny, nawet radosny. Sprawia wrażenie, jakby robił to nie pierwszy raz. Miejscem, do którego tak niestrudzenie dążył, okazał się być komisariat policyjny. Mężczyzna reprezentujący władzę spostrzegłszy chłopca, nie przeraził się widokiem zabłąkanego nocą dziecka. Można więc wyciągnąć wniosek, że ów chłopiec wielokrotnie odwiedzał to miejsce. Policjant musiał bezpiecznie dostarczyć chłopca do domu i tu zbliżamy się do celu, jaki 3-latek chciał osiągnąć - przejażdżka niesamowitym mercedesem.

Ta i wiele innych opowieści reklamowych bardzo mocno wpływają na ludzką wrażliwość, wyobraźnię. Ten sposób na wypromowanie swoich produktów, marek, czy usług z pewnością przyniesie ogromny sukces. Ta forma reklamy wydaje się być jedną z najprzyjemniejszych oraz najlepiej trafiających do potencjalnych klientów. Bardzo istotną cechą takich filmów reklamowych jest to, że budują one duże zaufanie wśród klientów. Promowany towar nabiera wtedy autentyczności, dzięki czemu staję się jeszcze bardziej atrakcyjny. Strategia ta musi być przemyślana, tylko wtedy będzie w stanie wpłynąć na świadomość odbiorców tak, aby stali się twoimi klientami.