Tej jesieni, Volvo Buses zaprezentowało swój nowy autobus hybrydowy, Volvo 7700 Hybrid. Po raz pierwszy został on pokazany we wrześniu na targach IAA w Hanowerze. Hybrydowa technologia Volvo pozwala zredukować zużycie paliwa do 30%! Środowisko, a dokładnie jego zmiany to teraz najważniejszy światowy temat dyskusji. Wszyscy jesteśmy odpowiedzialni za wkład w rozwiązanie dzisiejszych i przyszłych problemów będących wynikiem zanieczyszczenia środowiska. Dotyczy to w szczególności osób pracujących w przemyśle motoryzacyjnym. Napęd hybrydowy ogranicza zużycie paliwa, a tym samym emisję dwutlenku węgla. Technologia hybrydowa jest już znana od wielu lat, ale do tej pory nie mogła być wykorzystywana komercyjnie. Volvo Buses wprowadzając na rynek swój hybrydowy autobus daje tej jesieni sygnał do zmian. Dzięki hybrydowym rozwiązaniom, w głównej mierze opartym o produkty standardowe i oszczędności zużycia paliwa od 20% do 30%, klientowi szybko zwróci się różnica wynikająca z cen zakupu. Wykorzystanie tej technologii pozwala również zredukować emisję spalin i poziom hałasu. Volvo 7700 to pierwszy model hybrydowy wprowadzany na rynek. To 12-metrowy niskopodłogowy autobus miejski. Volvo Buses zdecydowało się na rozwój technologii równoległej hybrydy, a wszystkie wykorzystane tutaj komponenty to komponenty Volvo. Autobus ma mniejszy 5-litrowy silnik dieslowski, a mimo to jego osiągi są takie same jak osiągi tradycyjnego dieslowskiego Volvo 7700. Hybrydowy autobus waży więcej niż jego tradycyjny poprzednik, ale charakteryzuje się lepszym rozłożeniem wagi i dzięki temu może nim podróżować więcej pasażerów. Zużycie paliwa to również istotne zagadnienie, dotyczące autobusów turystycznych. Na stoisku Volvo zaprezentowało również autokary Volvo 9700 ? zdobywcę tytułu Autokar Roku 2008 oraz Volvo 9900. W przypadku obu tych modeli zużycie paliwa jest najniższe na rynku, a to dzięki silnikom wyposażonym w SCR i skrzyni biegów Volvo I-Shift.