Coraz więcej osób decyduje się założyć własny sklep internetowy. Jest to dość ciekawy sposób na założenie własnego biznesu, szczególnie dla osób, które nie chcą inwestować zbyt wielu pieniędzy na starcie. Nie chcą inwestować z różnych przyczyn, dość niepewny pomysł, brak gotówki lub inne powody. Jednak, aby mieć zyski ze sklepu internetowego, trzeba mieć klientów. Jak więc ich pozyskać? Jednym ze sposobów jest inbound marketing, czyli tzw. marketing przychodzący, które główne swoje działania skupia w Internecie. Wchodzi on w trzy główne obszary Internetu, czyli w wyszukiwarki, blogi oraz media społecznościowe. Inbound marketing ma na celu przygotowania tak sklepu internetowego, lub strony, aby klient mógł ją odnaleźć. Także bardzo dobrze sprawdza się program partnerski. Polega to na tym, że organizator programu zbiera uczestników, którzy posiadają własne strony internetowe. Mogą to być sklepy internetowe, blogi, czy też strony informacyjne. Posiadacz takiej strony po sprzedaniu takiej usługi dostaję pewną prowizję. Program partnerski jest korzystny dla obu stron.

Jak zarządzać sklepem internetowymInnym ważnym sposobem jest pozycjonowanie sklepów. Ma to naprawdę duże znaczenie, ponieważ większość osób zwykle jak szuka danego przedmiotu, to używa wyszukiwarki, dlatego też pozycjonowanie w Google może mieć kluczowe znaczenie, jeśli chodzi o odpowiednie działanie sklepu. Niestety, nie każdy zdaję sobie sprawę, jak może to być ważne. Wydaję się oczywiste, że im wyżej strona jest w Google, tym większa szansa, że klient trafi na odpowiedni sklep internetowy. Jak już się decyduje na pozycjonowanie sklepu internetowego, to trzeba pamiętać o odpowiednim doborze fraz, które będą związanie ze sklepem. Źle dobrane frazy mogą zniechęcić klienta do tego sklepu lub klient może po prostu tego sklepu nie znaleźć i trafić do konkurencji.