Udział sklepów internetowych w rynku globalnym stale rośnie, więc otwarcie własnego biznesu w tej branży jest z pewnością warte rozważenia. Prowadzenie internetowego biznesu może się wydawać skomplikowane, jednak w rzeczywistości wcale nie jest trudne.

   Na początku powinniśmy ustalić, co chcemy sprzedawać. Bardziej wyszukane przedmioty lub specjalistyczny sprzęt to mniej klientów, ale też i mniejsza konkurencja. Niezależnie od ilości klientów, muszą oni być skłonni do podjęcia decyzji o kupnie towaru na podstawie zdjęcia i opisu – to także powinno nam zawęzić dobór asortymentu. Osobną kwestię stanowią rozmiary przedmiotów, którymi będziemy handlować, ponieważ przekładają się one w prosty sposób na koszty magazynowania i przesyłki. Niezwykle ważne jest także zapoznanie się z ofertą potencjalnej konkurencji. Klient musi mieć powód, aby wybrać właśnie nasz sklep, nawet jeśli jest wiele innych, które oferują to samo. Dlatego naszym celem powinno być wypełnienie luki w ofertach innych sklepów. Możemy to osiągnąć przez konkurencyjne ceny, wysoką jakość, oryginalny asortyment lub udogodnienia wysyłkowe.

   Zanim rozpoczniemy sprzedaż na planowaną skalę, warto najpierw zbadać rynek i wystawić mniejszą ilość towaru w jakimś znanym serwisie handlowym. Pozwoli nam to ustalić, czy jest popyt na produkt, który wybraliśmy, kto go kupuje i ile jest skłonny zapłacić, czy jesteśmy w stanie podjąć rywalizację z konkurencją. W przypadku powodzenia mamy dobry powód do rozszerzenia działalności.

  To ostatnie powinno być poprzedzone sporządzeniem dokładnego biznesplanu, który pokaże nam, ile musimy sprzedać, żeby „wyjść na swoje”. Biznesplan powinien uwzględniać wszystkie nasze wydatki (koszty produkcji lub zakupu towaru w hurtowni, koszty przesyłki, podatki oraz koszty utrzymania domeny i hostingu), a także trafnie przewidywać wpływy ze sprzedaży.

   Nazwa domeny powinna być krótka, chwytliwa i łatwa do zapamiętania. Oczywiście powinna być także unikalna, więc warto poświęcić trochę czasu na jej wymyślenie. W przypadku hostingu, bez wątpienia najważniejsze są stabilność serwera i możliwość rozbudowy naszego serwisu. Tańszy, ale zawodny serwer negatywnie odbije się na naszej sprzedaży. Z kolei strona internetowa powinna być przede wszystkim czytelna oraz prosta i szybka w obsłudze. Dotarcie do wyszukiwanego produktu powinno zabierać nie więcej niż jedno-dwa kliknięcia.

Wiecej informacji na: Jak założyć sklep internetowy [http://www.iai-shop.com/]