Wiele osób zaczynając swoją przygodę z biznesem w internecie, tworząc sklep internetowy, zapomina o podjęciu koniecznych dla jego rozwoju działań marketingowych. Jest to podstawowy błąd, ponieważ przy tego typu działalności, niezbędnym jest aby pamiętać o narzędziach jakie sieć nam dziś oferuje. Robić samemu czy zlecić agencji? To podstawowe pytanie, które zadają sobie ludzie chcący wnieść swoją sprzedaż na wyższy poziom. Jeśli wiemy o tym, że poza obsługą świeżo stworzonego sklepu internetowego, znajdziemy czas na pisanie bloga lub angażowanie się w media społecznościowe, wtedy ze spokojem możemy odpuścić sobie opłacanie specjalistów. Realia niestety często wyglądają tak, że chcąc zaoszczędzić pieniądze, próbujemy angażować się w działania marketingowe na rzecz naszego sklepu, ale nie znajdujemy odpowiedniej ilości czasu by robić to solidnie. Dlatego też często bardzo trafnym wyborem okazuje się zatrudnienie odpowiedniej agencji interaktywnej, która zajmie się pisaniem Twojego bloga, przeprowadzi odpowiednie kampanie reklamowe w mediach społecznościowych, a także wypozycjonuje w wyszukiwarce Twoją stronę. Twoje miejsce w sieci. Tworząc bloga, musimy koniecznie pamiętać o tym, że jego tematyka musi być bezpośrednio związana z asortymentem, który sprzedajesz. Kreując treść, możemy realizować wiele pomysłów, które uczą czegoś nowego albo zainspirują czytelników. To bardzo ważne, gdyż niejednokrotnie samo surowe tworzenie sklepów internetowych nie wystarcza, by zachęcić odpowiednią ilość osób do zakupów. Dobrze zintegrowany blog ze sklepem, może przynieść Ci niesamowite korzyści. Media społecznościowe kluczem do sukcesu. Facebook, Instagram, Youtube, Twitter - można wymieniać je bez końca. Tworzenie sklepów internetowych w dzisiejszych czasach, jest ściśle powiązane z mediami społecznościowymi, czy to nam się podoba czy też nie. Pomagają nam one w kreowaniu wizerunku naszego sklepu lub marki, ułatwiają kontakt z klientami i często mocno wpływają na faktyczne zwiększenie sprzedaży w internecie. Nie poddawaj się! Każdy kto zaczyna przygodę z e-biznesem, miewa chwile zwątpienia. Musimy pamiętać o tym, że tworzenie sklepów internetowych, niejednokrotnie bywa równie wymagające jak prowadzenie normalnych biznesów, poza wirtualną rzeczywistością.