3 kwietnia 2010 elektroniczny świat zatrząsł się w posadach. Tego dnia Steve Jobs zaprezentował urządzenie, które miało zmienić wszystko. I rzeczywiście, można powiedzieć, że iPad zmienił nasze postrzeganie mobilności i ergonomii oraz wytyczył nowe standardy w kategorii urządzeń przenośnych. Jednak co ważniejsze, szczególnie dla właścicieli Apple, technologiczna innowacyjność przełożyła się na bezprecedensowy sukces komercyjny. Dlatego korporacja spod znaku jabłka nie pozwoliła nam długo czekać i już w niecały rok po premierze iPada wprowadza na rynek jego wersję 2.0. Czy ma ona szanse powtórzyć sukces poprzedniczki?
iPad 2 wprowadza wiele usprawnień do pierwotnej wersji. Osoby zwracającym uwagę głównie na wygląd zewnętrzny ucieszy z pewnością informacja, ze "dwójka" jest 33% cieńsza i 15% lżejsza od pierwowzoru. Użytkowników, którzy kiedyś stracili jakiekolwiek urządzenie Apple z powodu nagminnej dla nich przypadłości "pękniętego ekranika", zadowoli z pewnością koncept Smart Cover zastosowany w najnowszym iPadzie.
Producenci w końcu poszli po rozum do głowy i przygotowali dodatkową ochronę dla delikatnego ekranu. Jednak jej design powstał z typową dla Apple gracją i ergonomią, bowiem pełni ona także funkcję podstawki umożliwiającej ustawienie urządzenia w pionie.
Zajrzyjmy teraz do środka urządzenia. Czeka tam na nas bowiem nowoczesny, dwurdzeniowy procesor Apple A5. Dodatkowo producent chwali się, że szczególną uwagę podczas projektowania iPada 2 poświecono grafice, zwiększając jej wydajność aż dziewięciokrotnie! Co ważne biorąc pod uwagę wzrost wydajności i zmniejszenie urządzenia, wytrzymałość baterii pozostała na poziomie 10 h użytkowania.
Jednak to czym iPad urzekł miliony ludzi na całym świecie nie był nie wiadomo jak podrasowany hardware. Dlatego przyjrzymy się teraz jakie usprawnienia pojawiają się w wersji 2.0 w dziedzinie funkcjonalności.
Przede wszystkim pojawia się nowa kamerka, zainstalowana od strony ekranu, umożliwiająca prowadzenie wideo-rozmów. Dodatkowo główna, tylna kamera została podrasowana do jakość HD. Natomiast aby uczynić oglądanie tych nagrań jak najprzyjemniejszym ekran nowego iPada wyposażony został w podświetlenie LED.
Czy teraz znając już wszystkie możliwości iPada 2 możemy odpowiedzieć na pytanie dotyczące jego sukcesu? Wydaje mi się, że tak. Na pewno urządzenie sprzeda się wśród wiernych fanów, żeby nie powiedzieć wyznawców Apple - to nie ulega wątpliwości. Jednak czy nowe funkcje, które nie sposób nazwać rewolucyjnymi, będą w stanie zachęcić nowych użytkowników? Wiele zależy do ceny, a ta nie jest niestety niska - najtańszy model kosztuje 499$. I tu powstaje pytanie jak wiele znaczy dla klienta marka. Gdyby chodziło o inną firmę na pewno nie powiedziałbym ,że wyniki pierwszego iPada są do powtórzenia, no ale to jest Apple...
źródło: apple.com