Nowe technologie finansowe wzbogacają rynek bankowy. Klienci chcą coraz szybciej wpłacać i wypłacać środki finansowe ze swoich kont. Dotyczy to również płatności za towar dokonywany w internecie oraz w sklepach tradycyjnych. Aby ułatwić klientom korzystanie z takich usług, pojawił się pomysł wspierający banki w Polsce. Tak powstała spółka zajmuje się płatnościami online dzięki aplikacji BLIK. To duże ułatwienie dla klienta, ponieważ jedynym urządzeń, jakie musi posiadać, jest telefon. Może nim zarówno płacić, jak i wybierać pieniądze w dowolnym bankomacie.

Prędkość przesyłu takich środków jest błyskawiczna i bardzo przypadła klientom do gustu. Wystarczy mieć tylko numer telefonu osoby, której chcemy wysłać pieniądze i możemy dokonać transakcji, która będzie obsługiwana natychmiastowo. Duża rozpoznawalność symbolu promującego system ułatwia odnalezienie zakładki z takimi płatnościami. Dzięki istnieniu spółki zajmujące się płatnościami koordynowane są wszystkie działania i funkcje aplikacji w celu zapewnienia bezpieczeństwa transakcji.

Pieniadze z bankomatu

Jakie są perspektywy Blika-a?

Rozwój systemu cały czas zaskakuje zarówno konsumentów, jak i jego twórców. Łatwość, z jaką posługiwać się można płatnościami, powoduje, że cały czas zwiększa się udział tej formy płatności w rynku bankowym. Dodatkowo wsparcie kilku różnych banków pozwala na wykonywanie tych płatności bezpłatnie. Największy udział w płatnościach Blik występuje w internecie i platformach sprzedażowych. Młodzi użytkownicy kont bankowych bardzo doceniają innowacyjne płatności na numer telefonu. Ten sposób klient nie potrzebuję portfela, aby dokonać płatności Lub wybrać pieniądze w dowolnym bankomacie jednego z banków pracującego w systemie. Jednym z rodzajów płatności, w których system ten nie jest jeszcze obsługiwany zadowalający sposób, są płatności w tradycyjnych sklepach.

Twórcy programu twierdzą, że wynika to z niskiego poziomu wiedzy o tych formach płatności. Duże nakłady na reklamę powinny poprawić wyniki w tym sektorze rynku. Cały czas będzie on rozwijany, ponieważ do sieci partnerskiej dołączają kolejne banki. Rozwój telefonii i aplikacji mobilnych cały czas zwiększa liczbę osób mających możliwość używania bankowości internetowej. Nie bez znaczenia jest również promocja tego systemu przez każdy z bank indywidualnie. Jest to ułatwienie zarówno w obsłudze klientów, jak i zdobywanie przewagi konkurencyjnej. Każde ułatwienie możliwości operowania środkami rachunku bankowym pozwala na zwiększenie wielkości sprzedaży, a co za tym idzie, również nowych ofert finansowych dostępnych dla klientów indywidualnych.