Ekologiczny wywiad z ECOcorner
Wywiad ECOcorner

Wywiad przeprowadziliśmy online z Panem Maćkiem Mazurem. Byliśmy bardzo ciekawi jak wygląda ekoe-commerce w naszym kraju. ECOcorner przeciera szlaki i szczerze mu dopingujemy. Zapraszamy do lektury. Jak długo działa EcoCorner i w jakich okolicznościach powstał?

Idea powstania projektu EcoCorner narodziła się dwa lata temu. Przez wiele miesięcy pracowaliśmy nad naszą wizją firmy i wreszcie w połowie roku 2008 udało się nam zrealizować nasze pomysły i założyć firmę zajmującą się ekologicznymi zagadnieniami. Warto w tym miejscu wspomnieć, iż EcoCorner to nie tylko sklep internetowy. Sklep jest jedynie częścią składową większej całości na którą składają się oprócz portalu także katalog artykułów biurowych oraz liczne portale o tematyce ekologicznej. Mamy aspiracje, by EcoCorner stał się platformą wymiany poglądów na tematy ekologiczne oraz wydatnie wspierał promocję ekologii pozytywnej wśród polskiego społeczeństwa.
Skąd wziął się pomysł na sklep ekologiczny? Czy miało to związek z waszym zaangażowaniem w ekologię, czy po prostu wypatrzyliście lukę i możliwość zarobku?
Zdecydowanie przede wszystkim miało to związek z naszym zaangażowaniem w ekologię. Oczywiście przy tworzeniu projektu EcoCorner braliśmy pod uwagę bardzo wiele czynników, w tym oczywiście możliwość zarobku. Nie był to jednak czynnik decydujący. Trzeba sobie bowiem uświadomić, że ?ekologiczny? rynek jest jeszcze w Polsce bardzo młody i potrzeba wielu lat by można na nim łatwo zarobić. Wierzymy jednak, że poprzez kształtowanie postaw konsumentów oraz promowanie pozytywnej ekologii, także w tym aspekcie uda nam się osiągnąć sukces.
Jaki produkt był pierwszym wprowadzonym do oferty?
Kołobruliony z makulatury były pierwszym produktem jaki pojawił się w naszej ofercie. Produkt ten w pełni wyraża idee przyświecające naszej Inicjatywie. Łączy bowiem w sobie funkcjonalność i praktyczność z nowoczesnym, wpadającym w oko designem . Fantastyczne projekty okładek zostały wykonane dla nas przez firmę Commo Creative, z którą od lat z powodzeniem współpracujemy. Środek kołobrulionu jest z kolei wykonany w 100% z papieru makulaturowego. Bardziej ekologicznego produktu nie sposób sobie wyobrazić!
Skąd biorą się ekologiczne produkty z oferty? Szczególnie czy miski z winyli wykonujecie sami? Jaka jest ich powtarzalność?
Są całkowicie niepowtarzalne! To kolejna cecha wyróżniająca nasze produkty na rynku! Zarówno miski winylowe, jak i wprowadzone niedawno do oferty kołobruliony z okładką z winylowej płyty są całkowicie oryginalne. Nie sposób znaleźć dwóch takich samych produktów! Dużą wagę przykładamy do wyglądu artykułów, które można nabyć w sklepie www.EcoCorner.pl. Niezwykle zależy nam bowiem na obaleniu stereotypu, według którego produkty ekologiczne są szary, brzydkie i nudne. Według naszej wizji ekologii powinny być one pozytywne, świetnie wyglądające a przy tym praktyczne i funkcjonalne. I nasze produkty właśnie takie są!
Czy myśleliście przeniesieniu innych ciekawych pomysłów do Polski? Mam tu na myśli np. portfele z kaset magnetofonowych, kolczyki z guzików z klawiatury itp.
Oczywiście! Cały czas nad tym pracujemy. Kraje Europy Zachodniej, Stany Zjednoczone bądź Japonia to kopalnie pomysłów. Oczywiście nie wszystkie są dobre i nie wszystkie mają szanse przyjąć się w Polsce, jednakże przynajmniej część z nich jest godna uwagi. Sztuką jest wybranie tych najlepszych i skuteczne wypromowanie ich na naszym rynku. Pracujemy obecnie nad wieloma projektami i obiecujemy, że w najbliższym czasie zaprezentujemy kolejne niezwykle interesujące produkty.
Czy oprócz sprzedaży planujecie jakieś inne akcje proekologiczne?
Inicjatywa EcoCorner to nie tylko sklep internetowy. Sklep jest naszym priorytetem, lecz nie zamierzamy się zamykać jedynie na działalność związaną z handlem. W niedalekiej przyszłości planujemy rozpocząć kampanię społeczną promującą ekologię pozytywną. Szczegóły tej akcji powinny być znane na wiosnę. Mogę jedynie zdradzić, że ze wstępnych rozmów z naszymi partnerami wyłania się naprawdę idea kampanii rozległej, ogólnopolskiej, o zupełnie innym charakterze niż kompanie ekologicznie przeprowadzane w Polsce do tej pory. Warto poczekać jeszcze parę tygodni, by poznać jej szczegóły!
Czy dla Waszej firmy EcoCorner jest główną działalnością?
Trudno uznać co jest główną działalnością dla nas. Staramy się przykładać jednakową wagę zarówno do projektów komercyjnych jak i tych edukacyjnych. Naszym głównym celem jest promocja ekologii pozytywnej i rozpropagowanie tego zagadnienia wśród jak najszerszej grupy odbiorców. Sklep internetowy jest jedną z dróg prowadzących do osiągnięcia tego celu. Zdajemy sobie sprawę jednak, że sam sklep nie wystarczy i stąd staramy się prowadzić równolegle akcje o charakterze edukacyjno ? promocyjnym. Ekologia jest tego warta!
Czy Polacy chcą być eko czy media kreują nową modę?
Trudno odpowiedzieć na tak postawione pytanie. Media na pewno wydatnie wpływają na wzrost zainteresowania ekologią, w tym także modą związaną z ochroną środowiska. Nie przypisywałbym im jednak głównej roli w tym procesie. Społeczeństwo, które sukcesywnie się bogaci, zaczyna w pewnym momencie zwracać uwagę na problemy globalne. Jest to naturalny proces, który można było zauważyć w Niemczech, Japonii czy Francji. Polskie społeczeństwo powoli zaczyna wchodzić na tą samą drogę. Coraz więcej z nas interesuje się ekologią i jest to z pewnością pozytywny sygnał. Oczywiście część osób traktuje ekologię wybiórczo i np. z dnia na dzień przechodzi na wegetarianizm, ponieważ jest to modne, trendy. To jest już jednak temat na oddzielną rozmowę.
Czy ekologię można porównać z oszczędzaniem?
Unikałbym takich skojarzeń. Oczywiście ekologia może się wiązać z oszczędzaniem lecz z nie tylko. Słowo oszczędzanie ma w sobie zabarwienie negatywne. Kojarzy się z segregacją śmieci, wyłączaniem światła, jednym słowem z ekologią zakazowo ? nakazową. Inicjatywa EcoCorner stara się promować inne oblicze ekologii ? ekologię pozytywną, która powinna kojarzyć się głównie z przyjemnością. Nie deprecjonujemy oczywiście działań takich jak segregacja śmieci czy oszczędzanie wody ? są one niezwykle istotne, lecz chcąc zainteresować ekologią jak najszersze grupy odbiorców należy podejść do tego tematu od innej, weselszej strony.
Czy odwiedzacie czasami futurebloga?
Bardzo często. Świetny serwis. Serdecznie gratuluję pomysłu!
Dziękujemy!