W ostatnich czasach na rynku można zauważyć zwiększoną popularność wycieraczek bezprzegubowych. Są to płaskie wycieraczki, różniące się przede wszystkich budową od klasycznych. Metalowe ramię, do którego mocowana jest guma wycieraczki zostało zastąpione płaskownikiem, który w całości pokryty jest gumą. Górna część wycieraczki dodatkowo posiada specjalny kształt i spełnia funkcję spoilera dociskającego ją do szyby podczas jazdy. Takie rozwiązanie zostało zastosowane w wycieraczkach Bosch Aerotwin. Dzięki tej konstrukcji, nowoczesne wycieraczki samochodowe posiadają wiele zalet. Po pierwsze, nie rdzewieją, co zdarzało się w przypadku wycieraczek klasycznych. Jednolita budowa wycieraczek Bosch Aerotwin sprawia, że nie szumią przy jeździe, nawet z wysoką prędkością. Siła nacisku wycieraczki na szybę jest równomiernie rozłożona na całej długości, dlatego idealnie dolega ona do szyby. W przypadku wycieraczek o tradycyjnych piórach, gumka wycieraczki dociskana jest punktowa. Może to sprawiać, że klasyczne wycieraczki nie będą równomiernie zbierać wody z powierzchni szyby.