Popularność internetu cały czas dynamicznie rośnie pomimo zastoju gospodarczego - informuje Forrester Research. Firmy, organizacje oraz instytucje, które nie rozumieją znaczenia, siły i możliwości, jakie daje internet oraz zmiany w populacji korzystającej z tego medium, mogą w najbliższej przyszłości wiele stracić.
Według przewidywań Forrester Research w roku 2013 liczba użytkowników internetu wyniesie 2,2 miliarda. Aż 43% internautów pochodzić będzie z Azji, a 17% z samych Chin. Natomiast kraje Afryki i Bliskiego Wschodu mają stanowić 13% całej populacji internautów.
Jeśli chodzi o USA, to obecny wskaźnik 73% Amerykanów posiadających dostęp do internetu wzrośnie do 82%. Podobnie będzie to wyglądać w Rosji i Turcji, gdzie w porównaniu do stanu obecnego liczba internautów wzrośnie o 8%.
Zia Daniell Wigder, która jest współautorem raportu Global Online Population Forecast 2008 To 2013, twierdzi, że pomimo braku bezpośredniego przełożenia wielkości populacji online na wydatki w sieci internet ma tak samo ogromny potencjał w obszarach politycznych i kulturalnych, jak i ekonomicznych. Dlatego też wszelkiego rodzaju firmy, organizacje i instytucje muszą zrozumieć dynamikę zmian w populacji online, by utrzymać swoją pozycję i czerpać korzyści z pojawiających się międzynarodowych (dzięki internetowi) możliwości.
Opracowanie: Michał Duda
Na podstawie: Forrester Research, CNET
Źródło: Dziennik Internautów
wolne media