Po pierwsze, elektryczny skuter, która pozostawia wiele innych form transportu w tyle: Vectrix Electric Scooter. Napędzany przez 125 woltowe niklowo-wodorkowe (NiMH) baterie, które można naładować w kilka godzin, może przyspieszać od zera do 50 mph (80 Km/h) w 6,8 sekundy, a maksymalna prędkość 60 mph (100 Km/h ). W 2008 North American sugerowana cena producenta dla Vectrix Electric Scooter to 9395 $. Eksperymentem okazuje się być kolejny model: zaprojektowany przez Elizeusza Wetherhorn jako uzupełnienie do pociągów i autobusów. To trójkołowy Commuter -  skuter elektryczny, który można składać i przewozić. Jeżdzi przez ok 4 godziny z prędkością 15 Km/h (9,5 mph) na 24 voltowe baterie. E-Max to z kolei skuter elektryczny z Niemiec, i jest sprzedawany w Europie Zachodniej. Istnieje wiele różnych modeli (patrz: E-Max strona www), od modelu z zakresu prędkości 45-60 km (30-37 mil) do najdroższych model z zakresu 130-150 km (80-93 mil). Silnik elektryczny znajduje się w tylnych kółach a naładować baterię do 80% wartości można w 1,5 godziny.