Niemcy zakopują autostradę

W Polsce martwimy się brakiem autostrad, natomiast Niemców denerwuje ich nadmiar. Ostatnio mieszkańcy Hamburga powiedzieli dość hałaśliwej autostradzie A7 i postanowili ją… zakopać.

Nad 3,5-kilometrowym odcinkiem drogi w dzielnicach Schnelsen, Stellingen i Bahrenfeld powstanie zatem wkrótce zielona oaza. Obecna autostrada pokryta zostanie szerokim na 34 m i grubym na 2-3 m sklepieniem na którym zasadzona zostanie zieleń.

Fińska zielona autostrada

Ciekawy jest również sposób pokrycia kosztów inwestycji, które niestety do najniższych nie należą (600 – 700 mln euro). Otóż część środków pochodzić będzie ze sprzedaży przyległych do drogi terenów,  zasiedlonych obecnie przez działkowców. W zamian za to liczyć mogą oni w przyszłości na działki na zabudowanej autostradzie.

Drogowy pociąg

Policzmy zatem: działkowcy – zadowoleni, mieszkańcy – zadowoleni, kierowcy – (pomijając czas remontu) bez zmian, budżet państwa – raczej smutny (ale kto by się tam nim przejmował). Jednym słowem – brawo Hamburg!

źródło: inhabitat

Podobne wpisy
Komputery zawdzięczają swoje działanie sygnałom elektronicznym, czyli zjawiskom fizycznym związanym z przepływem elektronów. Naukowcy pracują
Wizja wypoczynku w kosmosie przytaczana była wielokrotnie w różnego rodzaju wizjach świata przyszłości. Co prawda
Ogromny wojenny okręt płynie przez morze, napotkawszy wroga wypuszcza wiązkę lasera i unicestwia go- do
0.00 średnia ocena (0% wynik) - 0 głosów

2 momentary dotyczących “Niemcy zakopują autostradę”

  1. oRkA powiedział:

    Brawo raczej do Bostonu, bo to tam zrobiono coś takiego po raz pierwszy. Nie tylko powstał park na całą długość siedmiopasmowej autostrady biegnącej przez środek miasta, ale i przeniesiono ją głęboko pod ziemię. Mieszkańcy zadowoleni bo znikł smog, hałas i pojawił się park, kierowcy, bo nie stoją w korkach, 2-3 razy szybciej docierają do celu, turyści, bo szybko z lotniska mogą się wydostać i udać w dowolną część miasta, , samo miasto, po wyzbyło się problemu i zyskały cud budowlany, żegluga, bo przebudowano część mostów, przemysł który przy budowie się rozwinął, no i wreszcie budżet który wydał co prawda 2mld $ a utrzymanie podziemnej mega autostrady też tanie nie jest, ale inwestycja się już zdążyła prawie całkowicie zwrócić gdyż przyczyniła się do rozwoju miasta. Sama kanalizacja, rury i kable podziemne również uległy przebudowie co zwiększyło ich sprawność.

  2. Stan powiedział:

    Dziękujemy za cenny kontekst historyczny. Oby niemiecka inwestycja równie szybko się zwróciła

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*