Od jakiegoś czasu prezentujemy ciekawe propozycje ekologicznych i tanich w eksploatacji samochodów. Dzisiaj zapoznamy się z kolejnymi cudami inżynierii! Lightning Car Company GT Toyota FT-HSFuturystyczna stylistyka z kilkoma nowoczesnymi elementami powstała w Kalifornii. Silnik 3,5 l V6 oraz silnik elektryczny, pracujący pod napięciem 650 V, pochodzą zapewne z Japonii. System dający moc ok. 300 kW (408 KM) pozwoli według nieoficjalnych informacji na przyśpieszenie od 0 do 100 km/h w mniej niż 5 s. W konstrukcji nadwozia w dużej mierze wykorzystano stopy aluminium oraz kompozyty, dzięki czemu udało się uzyskać relatywnie niską masę. http://www.toyota.com/vehicles/future/fths.html PML MINI QED Zasilany napędem PML na 4 koła. Każdy z silników daje 160 koni mechanicznych. Przyśpieszenie do setki w 4.5 sekundy. Prędkość maksymalna 240 km/h. Dodatkowo na pokładzie mały silniczek 250cc przydatny do doładowania baterii w długich podróżach. Phoenix SUT Tesla Roadster Najnowsze cudo światowej motoryzacji osiąga 60 mil na godzinę w mniej niż 4 sekundy. Osiągi Tesla Roadster są zbliżone do najlepszych pojazdów ze stajni Ferrari i Porsche. Zapisy na auta nim się rozpoczęły, musiały się skończyć. Na wszystkie 100 pojazdów złożono już depozyty w wysokości 100 tysięcy dolarów. Wszyscy, którym udało się zapisać na listę szczęśliwców otrzymają pojazdy na początku przyszłego roku. Największą zaletą tego auta jest jego wielkość (długość porównywalna z Fiatem 126p), sportowe parametry (prędkość maksymalna modelu 012 wynosi ponad 250km/h) oraz wyróżniający się na ulicy wygląd. W polskich realiach powstaje oczywiście pytanie, czy ktoś będzie chciał używać tak cennego płynu jak etanol do napędzania samochodu. Mitsubishi Concept-CT Concept-CT MIEV to najnowszy pojazd z napędem hybrydowym przygotowany przez Mitsubishi. Auto zaprezentowano podczas tegorocznego salonu samochodowego w Detroit. Nadwozie Concept-CT MIEV wzorowane jest na popularnych obecnie w Japonii dużych skuterach. Szeroko otwierane drzwi (tylne odchylane do tyłu) bez środkowych słupków ułatwiają wsiadanie i wysiadanie. Tradycyjne zegary zastąpiono szerokimi ekranami. Kierowca może na nich jednocześnie odczytać wskazania prędkości jazdy, zużycia paliwa, informacje z systemu nawigacji i klimatyzacji, a także obrazy rejestrowane przez lusterka zewnętrzne oraz lusterko wsteczne. Konsolę środkową wyposażono w panel dotykowy zapewniający łatwe sterowanie systemami klimatyzacji i audio